تعداد صفحات:70 نوع فایل:word فهرست مطالب: از هالیوود تا کن فرهنگ و هویت ملی مفهوم گمراه کننده فرهنگ شناخت فرهنگ عقب مانده و بیشرفته فرهنگ اعتراض و توافق برای مخالفت موافقت نامه عمومی تعرفه و تجارت تجارت آزاد در آمریکای شمالی اتحادیه اروپا : یگانگی و گوناگونی موافقتنامه عمومی تجارت در خدمات تجارت دو جانبه با ایالات متحده یونسکو و تنوع فرهنگی فرهنگ به مثابه یک نهاد روابط دوستانه و خصمانه آمریکا با یونسکو فرهنگ معاهده کانادا فرانسه و اتحادیه اروپا پیش نویس و مذاکرات متن نها یی و عکس العمل ها بازار و سیاست : آینده تجارت بین الملل در تولیدات فرهنگی پیوستن دو جنس مخالف و انتخاب بازار رسا نه ای و سبک هالیوود
از هالیوود تا کن: شاید هیچ جایی نیروها، تنشها و تقابل جهانی سازی فرهنگی (cultural globalization) بیش تر از جشنواره فیلم کن محسوس و مشخص نباشد. جشنواره بطور سالانه، از سال 1946 (تنها با دو وقفه) در ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا، کنار مدیترانه در شهر کن برگزار میگردید و برخلاف فیلمهای کمی که به دید عموم گذاشت توانست به رشد چشمگیری دست یابد، به گونهای که هزاران روزنامه نگار و علاقه مند را مفتون و مجذوب خود کند. جشنواره فیلم کن به واسطه تلاش های انجمن فرانسوی برای فعالیت هنرمندانه و با تضمین وزارت های امور خارجه، آموزش و پرورش و مرکز سینمای ملی تاسیس شد. و اکنون در گذر سالها جشنواره خود را چنین معرفی میکند، (یک تریبون چند مخاطبه سالانه برای فیلم بینالملل) جایی که همه سبک ها، مدارس و اقشار جایگاه خود را یافتهاند.) وجود مولفین خبره، بودجه بالا و آموزش ستارهها موجب شد تا در راستای غنا و فربهی تولیدات هالیوود گام های موثری برداشته شود. ولی در کنار همه اوصاف 2 تن از منتقدین روزنامه نیویورک تایمز، اسکات و دارکیش، نقدهای مشابهی را که نسبت به عملکردهای سالانه هالیوود صورت گرفته است، از دو دیدگاه مورد لحاظ قرار دادهاند. یکی دیدگاه کسانی که در استعمال لغات صحیح حساسیت ویژهای از خود نشان میدهند و جشنواره فیلم کن را به دستاویز کردن سنت و هنر از طریق جاذبه های مادی ظاهری برای دستیابی به سودهای کلان متهم میکنند. دیگری از دیدگاه افکار مادی گراست که از افراط کن در بیان مسائل داخلی و سری درشگفتند. و انگار برای فیلم های سخت گریزی برای کاهش همیشگی مخاطب متخصص کارهای هنری وجود ندارد.