دانلود پروژه اخلاق و تربیت اسلامی
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:29
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت مسئله
سئوالات تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعریف متغیرهای تحقیق
ابزار تحقیق
شیوه اجرا
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

مقدمه:
با الهام از این سخن گرانقدر امام راحل که فرمودند : «هدف مخالفین شما این است که بچه های شما را از اسلام منحرف کنند و جوان های شما را از اسلام منحرف کنند، توجه کنید که کودک ها و جوان ها را به تعلیمات اسلامی تربیت کنید تا انشاءالله کشور شما از آسیب مصون بماند‍.»
با توجه به این که اسلام تمامی ضعف ها و کاستی های روحی و روانی، حتی اجتماعی و اقتصادی را ناشی از غفلت انسان از مبدا آفرینش و معادمی داند، خداوند در قرآن کریم می فرماید:«هر کس از یاد کردن من خودداری کند، زندگی سختی خواهد داشت» لزوم توجه دادن دانش آموزان به فرایض دینی در شرایط فعلی جامعه، آشکار میشود. چرا که فرایض دینی موجب افزایش تقوا میشود. « ای مردم خدایی را پرستید که آفریننده شما و آن که پیش از شما بودند باشد که پارسا و منزه شوید.
تقوا بر اثر توجه و پایبندی به رعایت فرایض دینی حاصل شده و ضامن سعادت واقعی و ابدی انسان هاست. بنابراین هیچ آموزشی در مدارس بالاتر از ایجاد تقوا نیست.
قرآن مجید، تزکیه و تقوا را قبل از تعلیم و تعلم بیان فرموده است و این نشان از اهمیت تقواست. تحکیم پایه های فرایض دینی در مدارس باعث بیداری، آگاهی، استقلال ، نجات دانش آموزان و در نتیجه نجات کشور از هر گونه انحراف میگردد.

 





:: برچسب‌ها: دانلود, پروژه, پایان نامه, معارف, تحقیق, اخلاق, تربیت اسلامی, اسلام, تعلیمات اسلامی, روان, روح, تقوا, تعلیم, تعلم, تزکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: