دانلود پروژه وندالیسم
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:26
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف های تحقیق
هدف کلی
اهداف جزئی
تعاریف اصطلاحات و مفاهیم
وندالیسم یا خرابکاری
خشونت
جرم
بزه‌کاری
مشکل اجتماعی
انحراف اجتماعی
کنترل اجتماعی
مساله اجتماعی
بی سازمانی اجتماعی
بی هنجاری
فصل دوم : ادبیات تحقیق
پیشینه و تاریخچه تحقیق
وجه تسمیه واژه وندالیسم
وندالیسم بعنوان پدیده ای جهانی
آلات، ابزار و وسایل تخریب (وندالیسم)
پیشینه تحقیق
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
فصل سوم : چارچوب نظری
چارچوب نظری
تئوری ناکامی، احساس اجحاف و پرخاشگری
تئوری کنترل اجتماعی
بیگانگی و وندالیسم
تئوری یادگیری (اجتماعی)
نتیجه
منابع

مقدمه:
وندالیسم (لازم به ذکر است که وندالیسم عبارت است از آسیب وارد کردن یا از بین بردن اموال عمومی چه دولتی و چه غیر دولتی است)، که بیشتر به قشر جوانان بر میگردد، یکی از مسائل اجتماعی مهم است. حال آن که با پیشرفت جامعه هم افزایش و هم تنوع و پیچیدگی خاصی پیدا کرده است. و از آنجا که قشر جوان؛ در سنین تحصیل بخصوص مقطع متوسطه قرار میگیرند؛ لذا آموزش و پرورش میتواند بستری جهت افزایش یا کاهش حرکات وندالیستی جوانان محسوب شود. این مساله از آن رو مهم است، که هم خسارات بعضاً هنگفتی بر بودجه عمومی یک کشور میرساند و هم در برخی مواقع زندگی اجتماعی و حتی روزمره انسان را دچار اختلال مینماید.
امروزه وندالیسم خصوصاً برای کسانی که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت زندگی میکنند پدیده ای ملموس و مشهود و واقعیتی تلخ و در عین حال گریز ناپذیر است که به عنوان یکی از نمودهای زندگی اجتماعی جامعه مدرن و ماشینی بروز و حضور دارد که نه تنها سلامتی و امنیت جامعه را به مخاطره می اندازد، بلکه هزینه های مالی گزافی را تحمیل مالیات دهندگان و ساکنین این شهرها میکند.
متاسفانه آمار دقیقی از هزینه ها، رفتارها و نمونه های رفتارهای وندالستی در کشور ما وجود ندارد از سوی دیگر آگاهی و شناخت ناکافی از این پدیده اجتماعی که نتیجه فقر پژوهشی در این زمینه است، موجب گردیده است که مسئولان، برنامه ریزان آموزش و متولیان امور اجتماعی، نتوانند از بروز رفتارهای وندالیستی پیشگیری و یا آن را درمان کنند. وندالیسم نه تنها بعنوان کج روی و رفتاری بزه کارانه، بلکه به مثابه یک معضل یا مساله اجتماعی در بسیاری از جوامع از سوی صاحب نظران و آسیب شناسان مطرح شده است.
توجه داشتن به این دو مورد یعنی، ضرر رساندن به بودجه عمومی و یا حتی خصوصی کشور که در اکثر قریب به اتفاق اعمال وندالیستی صورت میگیرد و اختلال جدی به زندگی روزمره انسانها و پایمال شدن حقوق بعضاً اولیه آنها، که از برخی اعمال وندالیستی ناشی میشود؛ نگارنده را بر آن داشت، تا به مطالعه وندالیسم بعنوان یک آسیب جدی اجتماعی بپردازد.





:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش, اجتماع, اجحاف, اموال عمومی, بزه كاری, بودجه عمومی, بیگانگی, تحقیق, جامعه مدرن, جرم, خرابكاری, خشونت, دانلود پروژه, دولت, علوم اجتماعی, مسائل اجتماعی, هزينه, وندالیسم, پديده اجتماعی, پرخاشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: