دانلود پروژه معراج پیامبر
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:21
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
حکایت معراج پیامبر
معراج در یک نگاه
مشاهدات زمینی رسول خدا(ص)
معراج از زبان پیامبر اعظم(ص)
حدیث معراج
مشاهدات پیامبر اعظم(ص) در آسمان
همراهان رسول اکرم(ص) در معراج
موعود (ع) در معراج
معراج پیامبر (ص)، پروازی از رسالت به عبودیت
چگونه پیامبر به معراج رفت؟
معراج پیامبر جسمانی بوده یا روحانی؟ اگر جسمانی بوده دلیل آن چیست؟
آیا معراج پیامبر اکرم(ص) روحانی بوده است یا جسمانی؟
منابع

حکایت معراج پیامبر:
پیامبر(ص) فرمود: من در مکه بودم که جبرئیل نزد من آمد و گفت: «ای محمد! برخیز». برخاستم و کنار در رفتم. ناگاه جبرئیل و میکائیل و اسرافیل را در آن جا دیدم. جبرئیل، مرکبی به نام براق نزد من آورد و به من گفت: سوار شو. بر براق سوار شدم و از مکه بیرون رفتم. به بیت‌المقدس رسیدم. هنگامی که به بیت‌المقدس رسیدم، فرشتگان از آسمان نزد من به زمین فرود آمدند و مرا به داشتن مقام و منزلت ارجمند در پیشگاه خداوند مژده دادند. آن گاه در بیت‌المقدس نماز خواندم…
یکی از معجزات علمی و عملی پیامبر اعظم(ص) که به تصریح قرآن کریم در سایه عبودیت آن حضرت رخ داده، معراج است که در اولین آیه سوره اسرا و آیات هشتم تا هجدهم سوره نجم میتوان اشاراتی را درباره آن مشاهده کرد. آغاز ماجرا در سوره اسرا چنین آمده است:
پاک و منزه است خدایی که بنده‌اش را در یک شب از مسجدالحرام به مسجد الاقصی برد که گرداگردش را پر برکت ساختیم، تا نشانه‌ها خود را به او نشان دهیم. او شنوا و بیناست.
البته آنگونه که از روایات بر می آید معراج ضمن دو مرحله انجام شده است در مرحله اول همانگونه که در آیه فوق مشاهده کردیم ایشان را شبانه از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی سیر میدهند و پس از آن تا آسمان هفتم و تا جایی صعود میکنند که احدی جز خداوند متعال حضور نداشته است و تمام این ماجرا در بیداری بوده و بنابر نظر اکثر علمای شیعه با همین بدن جسمانی اتفاق افتاده و نه در خواب یا با روح زیرا معراج صرفاً روحانی فضیلت چندانی را برای ایشان اثبات نمیکند و چنان عظمتی را که مورد تاکید و روایات است بر نمی تابد.





:: برچسب‌ها: اسرافيل, بيت المقدس, جبرئيل, دانلود پروژه, رسالت, رسول اكرم, عبوديت, مسجد الاقصی, مسجدالحرام, معارف, معراج, مقام, منزلت, موعود, ميكائيل, پیامبر ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: