دانلود پروژه بررسی اثر بخشی یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی با توج
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:22
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول کلیات
مقدمه
بیان مساله
فرضیه های پژوهش
سوالات تحقیق
مراحل اجرای طرح
فصل دوم ادبیات تحقیق
نظریه اندیشمندان
تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع
منابع

مقدمه:
یادگیری رابطه ای است پویا بین دانش آموزان و واقعیت های فرهنگی خارج از او در متن زمینه اجتماعی است. برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند که سه نیروی فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که تعلیم و تربیت باید در زمینه آموزشی آن ها را فراهم کند. این سه نیرو عبارتند از:
1- آزادی
2- کثرت
3- مشارکت
در یک محیط غنی آموزشی فرد باید بدون جهت دادن بطور آزاد و متفکرانه به کاوش بپردازد، آموخته های خود را وحدت بخشد و به سوی تعالی گام بردارد. متاسفانه اغلب مدارس نه تنها چنین رسالتی را فراموش کرده اند، بلکه در جهت خلاف آن گام بر می دارند.
به اعتقاد آیزنر تنها هدف تعلیم و تربیت باید تقویت مباحثه و مناظره در کلاس باشد. معلمان باید بیشترین فرصت را برای تحقق چنین اهدافی در اختیار دانش آموزان قرار دهند. دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری میپردازند بهتر یاد میگیرند و از تجربه یادگیری لذت بیشتری میبرند به نظر پین و ویتاکر یکی از مهم ترین راهبردهای فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری استفاده از گروه های مطالعه و فراهم کردن فرصت های بحث و تبادل نظر است. بنظر میرسد از طریق یادگیری مشارکتی بهتر میتوان چنین فرصتی را فراهم نمود. زیرا در این روند دانش آموزان در قالب گروه های کوچک یا همگون برای رسیدن به هدف مشترک با یکدیگر کار میکنند و تلاش میکنند تا یادگیری خود و دیگران را به حداکثر برسانند. یادگیری مشارکتی به معنای گروه بندی شاگردان بر اساس توانایی های مشابه نیست، بلکه ناهمگونی اعضای گروه از نظر نژاد، زبان، فرهنگ، هوش و پیشرفت تحصیلی کارآیی روش را افزایش میدهد. تاریخچه پژوهش های مربوط به یادگیری مشارکتی به دهه 1920 میلادی باز میگردد. جانسون و همکاران در یک بررسی گسترده به 164 مطالعه در زمینه یادگیری مشارکتی اشاره میکنند. از کل این پژوهش ها حدود 28 درصد از سال 1990 انجام گرفته و بقیه آن ها از دهه 1970 به بعد انجام شده است این پژوهش ها در همه سطوح آموزشی انجام شده است.





:: برچسب‌ها: آزادی, آموزش, اثر بخشی, اجتماع, تحقیق, تعلیم و تربیت, دانش آموزان, دانلود پروژه, روانشناسی, زبان, فرهنگ, مشارکت, معلم, نژاد, نیرو, هوش, پژوهش, پیشرفت تحصیلی, کارآیی, کثرت, یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: