دانلود پروژه مهندسی زلزله
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:39
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول – کلیات
جدول لرزه نگاری : جدول بزرگ ترین لرزه های ثبت شده از وقوع زلزله در جهان
مدل ساختمانی که در اثر زلزله، لرزش مییابد
طبقه نرم و آسیب پذیر و راه اصلاح آن: مسئله دیوارهای کمتر در طبفه همکف
فرو ریختن ساختمان مسکونی نورتریج میدوز: زلزله نورتریج.
دیوارهای با اسکلت چوبی: جزییات خاص مقاومت در برابر نیروهای زلزله
مهـاربندی ساختمان هایی با اسکلت چوبی: مقاوم سازی اتصالات به فونداسیون بتنی
بتن مقاوم دربرابر زلزله: سازه های انعطاف پذیر جدید در مقابل سازه های غیر انعطاف پذیر قدیمی و فرسوده
استهلاک کننده ها: قرار دادن ابزار مقاوم در برابر زلزله در سازه
ایزولاسیون زمین لرزه
عایق کردن سازه در مقابل شدت زلزله
تــالار شهــر سـان فـرانسیسکو: پروژه مقاوم سازی در برابر زلزله در مقیاس عظیم
فصل دوم – تحقیقات مهندسی زلزله
تکان های شدید زمین
فیزیک تخریب زلزله و فشارهای پوسته ای
سیستم های هشدار دهنده زلزله
مطالعات لرزش های ساختمان
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
منابع لاتین

چکیده:
برپایی نمایشگاه عمومی با موضوع مهندسی زلزله در سان فرانسیسکو در مجلس یادبود صد ساله زلزله 18 آوریل 1906، با این حال هدف خاصی از طریق این برنامه دنبال می شود که بالا بردن سطح درک و آگاهی عموم مردم از مهندسی زلزله است.
سکوی لرزه نگاری، شبیه ساز پویای زلزله است که حرکات ثبت شده از زلزله های قبلی و یا حرکات زمینی در زلزله های احتمالی در آینده را مجدداً نمایش می دهد. سیستم لرزه نگاری قادر به باز تولید حداکثر شدت زلزله های ثبت شده تا تقریباً یک گرم می باشد. سیستم دفاع در مقابل زلزله قادر به لرزاندن کل ساختمان (مدل) مثل یک زلزله واقعی می باشد که به شکل 3 بعدی انجام می شود. در زمان وقوع زلزله، تکان ها و لرزش های زمین هم در جهت عمودی و هم در جهت های مختلف به شکل افقی صورت می گیرد. اندازه و قدرت 2 عامل اصلی در این سکوی لرزه نگاری هستند که امکان آزمایش مدل های سازه ای واقعی و بزرگ تر را فراهم می کنند. با این حال، سکوی لرزه نگاری پیچیده باید قادر به باز تولید دقیق حرکات خاص زمین لرزه باشد. سیستم های فعال کنننده ای که در زیر سکوی لرزه نگاری قرار دارند، شبیه سازی سه بعدی، دقیق و قدرت مندی از زلزله ارائه می دهند. این فعال کننده ها با نیروی هیدرولیکی کار می کنند که از طریق کامپیوتر کنترل می شود و از طریق لوله هایی از یک منبع بزرگ وارد هر فعال کننده می شود. مدل ساختمان کوچک روی سکوی لرزه نگاری، واکنش پویای ساختمان را نشان می دهد. حرکات زمین در اثر زلزله فقط تا حدی عامل تعیین کننده شدت لرزیدن ساختمان است و نشان می دهد که تا چه مقدار حرکت ساختمان (مدل) با حرکت زمین هماهنگ و همسو می شود، میزان و سرعت لرزش زمین بسته به شدت زلزله متفاوت از هم می باشد. اکثر تغییر شکلهای پوسته زمین هنگام تخریب زلزله اتفاق می افتد درک دینامیک های اساسی تخریب زلزله برای فهم فشار پوسته، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و لغزش ها در زلزله ها و فشار در پوسته زمین، از نظر فضایی ناهمگن (غیریکنواخت) اند و شاید هم فراکتال باشد. ما دو رویه متفاوت را برای فهمیدن جزئیات دینامیک این سیستم، دنبال کرده ایم.

مقدمه:
بر پایی نمایشگاه عمومی با موضوع مهندسی زلزله در سان فرانسیسکو در مجلس یادبود صد ساله زلزله 18 آوریل 1906، به نظر آنقدر مناسب می باشد که نیاز به توجیه برگزاری آن نیست. با این حال هدف خاصی از طریق این برنامه دنبال می شود که بالا بردن سطح درک و آگاهی عموم مردم از مهندسی زلزله است. گرچه ویژگی های مهندسی زلزله در اطراف آن ها بسیار است اما ممکن است شناخت خوبی از آن نداشته باشند.
مهندسی زلزله کاربرد مهندسی در حل مسئله زلزله است که زیر شاخه مهندسی عمران محسوب می شود و شامل انواع مهندسی لازم برای طراحی و ساخت بناهای فیزیکی در ساختمان هایی است که هر روزه در آن زندگی و کار می کنیم:
ساختمان ها، پلها، فرودگاه ها، بزرگراه ها، سیستم های منبع آب و غیره. این نمایشگاه، نمونه هایی را نشان می دهد که کار مهندسان زلزله را توضیح داده و به بعضی از مسائل، مشکلات و راه حل های زلزله اشاره می کند.
مهندسی سازه، بخش اصلی در مهندسی زلزله است. مهندسان سازه، سازه ای را طراحی کرده و می سازند که در مقابل جاذبه زمین در مناطقی که زلزله خیز هستند، مقاومت کند و از این رو با مسائل چالش برانگیزی از زلزله سر و کار دارند. در کالیفرنیا، عنوان مهندسی سازه، واژه ای خاص است که فقط مهندسان عمرانی که صلاحیت و توانایی های ضروری را دارند به این نام خوانده می شوند. مهندسان ژئوتکنیک افراد متخصص در جنبه های مهندسی با تمرکز بیشتر روی جاذبه زمین و نیروهای زمین لرزه و نحوه حفاظت از ساختمان ها و فونداسیون آن ها در مقابل این نیروها می باشند.
دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته مهندسی سازه یا ژئوتکنیک هستند، باید مجموعه دروس ریاضیات و علوم را در دبیرستان بگذرانند. در دانشکده، دانشجویان باید در سال های اول و دوم در مهندسی عمران تخصص پیدا کنند. امروزه این دانشکده، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست نامیده می شود. تحصیل در مقطع فوق لیسانس پس از اخذ مدرک لیسانس در این رشته، توصیه می شود. وب سایت ما دارای اطلاعات و لینک هایی در ارتباط با دانشگاه هایی است که برنامه هایی برای مهندسی زلزله و مهندسی عمران دارند.
زلزله شناسی درس اصلی است که مهندسان زلزله در طراحی ساختمان های ضد زلزله به آن تکیه می کنند. زلزله شناسی با دلایل وقوع زلزله، از هم گسیختگی کوه ها در اطراف گسل ها و نحوه حرکت زمین و لرزیدن ساختمان ها سر و کار دارد. دانشجویانی که مایلند زلزله شناس شوند باید مجموعه کاملی از درون ریاضی و علوم را در دوران دبیرستان بگذرانند تا پس از آن در دانشکده زمین شناسی یا علوم زمینی مشغول به تحصیل شوند. ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا پس از اخذ مدرک لیسانس توصیه می شود.





:: برچسب‌ها: استهلاک, اسکلت چوبی, ایزولاسیون, بزرگراه, دانلود پروژه, دیوار, زلزله, زلزله شناسی, زمین شناسی, ساختمان مسکونی, سازه, سیستم, شبیه ساز, شبیه سازی سه بعدی, شدت زلزله, عمران, فرودگاه, فونداسیون, فونداسیون بتنی, فیزیک, مقاوم سازی, مقاومت, مهـاربندی, مهندسی زلزله, مهندسی سازه, نمایشگاه, پل, پوسته زمین, کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: