دانلود پروژه اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:55
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
مکاتب اقتصادی
بحران اقتصادی
تاریخ بحران‌های اقتصادی
رکود اقتصادی
اقتصاد کلان سیاسی و سرمایه داری
اقتصاد کالایی
کالا
ارزش
پول
نیروی کار بعنوان یک کالا
ارزش اضافی
انباشت سرمایه
تضاد اساسی سرمایه داری
سرمایه
تعریف سرمایه
پرداخت سرمایه
سرمایه نقدی و غیر نقدی
سرمایه احتیاطی یا اندوخته قانونی
افزایش سرمایه
بازار سرمایه
سرمایه ثابت
سرمایه مستقر
سرمایه متغیر
سرمایه ربایی
سرمایه سهمی
بورس اوراق بهادار و اقتصاد کلان
چالش های حجم مبنا
فلسفه حجم مبنا
تاثیر حجم مبنا بر بازار
آن چه از سرمایه گذاری نمیدانید
کارشناسان نظر میدهند: تاسیس شعب بانک در خارج؛ عامل چرخش یا فرار سرمایه
پول های سرگردان به چه سمتی روان است؟
منابع

اقتصاد:
اقتصاد دانشی است که با توجه به کمبود کالا و ابزار تولید و نیازهای نامحدود بشری به تخصیص بهینه کالاها و تولیدات میپردازد. پرسش بنیادین برای دانش اقتصاد مسئله حداکثر شدن رضایت و مطلوبیت انسان هاست. این دانش به دو بخش اصلی اقتصاد خرد و کلان تقسیم میشود.
آدام اسمیت پدر علم اقتصاد میباشد. امروزه این علم با استفاده از مدل های ریاضی از سایر علوم انسانی فاصله گرفته است. برای نمونه نظریه بازی‌ها که با استفاده از توپولوژی در حال گسترش است. در زمینه اقتصاد کلان نیز معادلات دیفرانسیل و بهینه سازی توابع مطلوبیت انتگرال با محدودیت معادلات دیفرانسیل معروف به معادلات هامیلتونی رواج دارد.

اقتصاد خرد:
اقتصاد خرد به بررسی رفتار اقتصادی انسان ها و بنگاه های اقتصادی میپردازد و درصدد است تا رفتار عقلایی در انسان ها را شناسایی کند. با توجه به محدودیت های موجود (مثلا درآمد) انسان ها و شرکت های اقتصادی مایلند که بیش ترین استفاده را ببرند و منابع خود را به بهترین شکل ممکنه استفاده کنند. رفتار یک یا گروهی از انسان ها در ارتباط با کالا یا کالاهای خاصی به اقتصاد خرد مربوط میشود. توابع عرضه و تقاضا و نقطه تعادلی (نقطه ناش در نظریه بازی‌ها) توابع تولید و هزینه، نیز فایده در این بخش جای میگیرد.

اقتصاد کلان:
اقتصاد کلان به بررسی مسایل اقتصادی در سطح کلان ملی یا جهانی میپردازد. مسائلی از قبیل تورم، رکود اقتصادی، بحران اقتصادی، بیکاری، فقر و اقتصاد توسعه در این بخش مورد بررسی قرار میگیرد.
بر خلاف اقتصاد خرد رفتارهای فردی شکل دهنده اقتصاد کلان نمیباشد هر چند که از جمع رفتارهای فردی شکل گرفته است. کینز پدر علم اقتصاد نوین نمونه بارزی را از اثرات رفتار واحدی را در عرصه کلان و خرد ارائه داده است که به تناقض پس‌انداز مشهور است. اگر افراد به صورت انفرادی پس انداز کنند در سال های بعد دارای امکانات و قدرت مالی بیشتری خواهند بود و خواهند توانست که از سرمایه جمع شده خود استفاده کنند ولی اگر تمامی افراد جامعه همزمان پس‌انداز خود را افزایش دهند و بخش بیشتری از درآمد خود را پس انداز نمایند مصرف کل اقتصاد پایین می‌آید و این امر موجب کاهش تولید نیز خواهد شد که این امر به کاهش درآمد افراد در آینده منجر میشود. از این رو افزایش پس انداز برای اشخاص مفید میتواند باشد ولی برای جامعه بصورت کلی تاثیرات متفاوتی نسبت به تاثیرات فردی آن دارد.
نمونه دیگر : اگر شرکتی یک یا چند تن از پرسنل خود را با ماشین‌آلات جایگزین نماید بی شک سود خواهد کرد و به نفع آن شرکت خواهد بود ولی اگر تمامی شرکت ها به یکباره به این کار مبادرت ورزند بیکاری افزایش می‌‌یابد و موجب کاهش درآمد ملی و در نتیجه کاهش تقاضا برای تولیدات شرکت ها شده و سود شرکت ها را کاهش میدهد. از این رو تاثیرات سطح کلان میتواند با تاثیرات در سطح خرد متضاد باشد.





:: برچسب‌ها: ارزش, اقتصاد, اقتصاد خرد, اقتصاد کالایی, اقتصاد کلان, بحران اقتصادی, بحران های اقتصادی, بنگاه های اقتصادی, بورس اوراق بهادار, بیکاری, تورم, تولید, دانلود پروژه, رکود اقتصادی, سرمایه, سرمایه داری, شرکت های اقتصادی, علوم انسانی, فقر, ماشین آلات, نیروی کار, هزینه, پرسنل, پس انداز, پول, کالا, گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: