دانلود پروژه خواص ماهی و میگو و اثرات امگا 3
نوشته شده توسط : ketabpich

تعداد صفحات:53
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
تاریخچه
مقدمه
بیماری های قلبی عروقی
عوامل افزایش خطر بیماری عروق کرونر (آترواسکلروز)
مصرف ماهی در سلامت قلب
جلوگیری از حملات قلبی
اگر یک بار حمله قلبی رخ داد، برای جلوگیری از حمله قلبی دوم چه باید کرد؟
بعد از جراحی قلب توصیه‌ها چگونه خواهد بود؟
تاثیر ماهی بر فشار خون بالا
تاثیر ماهی بر چربی های خون
مصرف ماهی و سکته های مغزی ناشی از لخته در رگ‌های مغز
تاثیر ماهی بر عروق افرادی که دخانیات مصرف میکنند
یافته‌های دیگر
ارتباط یائسگی و سن و بیماری های قلبی عروقی با مصرف ماهی
سرطان
مکانیزم اثر
اثر ماهی بر بهداشت روان
زوال عقلی (دمنتیا)
آلزایمر
افسردگی
شیزوفرنی
خودکشی و جرم و جنایت
میگرن
بیماری های التهابی (مفصلی، آرتریت روماتوئید و …)
میگو
شناسایی میگو
روش تشخیص میگوی سالم و فاسد
فساد میگو
بو
استحکام پوسته در ناحیه سر و بدن
منابع

پیشگفتار:
پیشرفت انسان مرهون بهره گیری از نیروی تعقل و اندیشه اوست و اندیشه خلاق و کارآمد نیز در بدنی سالم و با نشاط تجلی مییابد. بر این اساس نقش تغذیه در زندگی انسان از دوران جنینی تا کهنسالی حائز اهمیت بسیار است.
تنظیم الگوی تغذیه‌ای جدید در خانواده که صرف نظر از سازگاری با ذائقه فرد، بر ضرورت تامین نیازمندی بدن به انواع ویتامین، پروتئین، فسفر و … متکی باشد، خواهد توانست افراد را از بزرگ ترین ودیعه الهی که همانا سلامتی است، برخوردار نماید.
متاسفانه مصرف مستمر آبزیان، علی رغم خواص تغذیه‌ای اثبات شده آن ها در تامین سلامت بدن و نقش پیشگیرانه‌ای که در ابتلا به انواع بیماری ها دارند، هنوز در عادت غذایی اغلب خانواده‌ها نگنجیده و سفره ایرانی جایگاه ثابت و معینی را به خوراک دریایی اختصاص نداده است.

تاریخچه:
بشر از دیرباز از ماهی بعنوان یک ماده غذایی استفاده کرده است. تصاویر و اشکال در غارها و دیواره‌های معابر محل زندگی نشان دهنده قدمت چند هزار ساله استفاده از آن است، بشر حتی به صورت خام نیز آن را تجربه کرده است، البته پس از پختن به طعم بهتر آن پی برده و از آن پس در برنامه غذایی خود بعنوان یک غذای خوشمزه بطور مکرر استفاده کرده است.
البته طبیعی است که در مردمان ساحلی که در سواحل رودخانه‌ها، دریاها و اقیانوس‌ها میزیستند مصرف ماهی بیشتر بوده است ولی با پیشرفت بشر و گسترش فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، به دیگر جوامع نیز راه یافت و با کشف علوم جدید پی به ارزش‌های غذایی آن برد. به گفته متخصصین علوم تغذیه، ماهی ماده غذایی مفیدی است که به علت داشتن ارزش غذایی و تغذیه‌ای بالا، غذایی کامل محسوب میشود.
ماهی از منابع بسیار خوب پروتئین است. چربی موجود در ماهی از نوع به خصوصی است که در حفظ سلامت انسان و پیشگیری از بیماری ها تاثیر فراوانی دارد. ماهی حاوی ویتامین‌های محلول در چربی (A,D,E,K) و همچنین انواع محلول در آب از قبیل گروه B و منبع خوبی از مواد معدنی مانند : مس، روی، ید، سلنیوم، آهن و فلوئور است.
اسیدهای چرب موجود در ماهی از نوع امگا- 3 بوده و به عبارتی دارای چربی های اشباع نشده خوبی بوده و عوارض ناشی از چربی های اشباع شده را نداشته و در حفظ سلامتی بسیار مهم است. ماهی دارای کلسترول خوب از نوع HDL میباشد.
با پیشرفت علوم و افزایش آگاهی مردم، خوشبختانه مصرف ماهی رو به افزایش است و مصرف مکرر ماهی در برنامه غذایی باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری های قلبی عروقی هایپر کلسترومی (کلسترول بالای خون) میگرن، دیابت، سرطان‌ها، آلزایمر و غیره میشود.

 





:: برچسب‌ها: آلزايمر, آهن, افسردگی, امگا 3, بهداشت, بيماری عروق كرونر, تغذيه, جراحی قلب, خودكشی, خوراک دريايی, دانلود پروژه, دمنتيا, روی, زوال عقلی, سرطان, سلامت بدن, سلامت قلب, سلنيوم, شيزوفرنی, صنایع غذایی, فشار خون بالا, فلوئور, كلسترول, ماده غذايی, ماهی, مس, مصرف ماهی, ميگو, يد, پروتئين, چربی خون ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: